niedziela, 21 maja 2017

Mniszek pospolity na Wzgórzu

Mniszek pospolity inaczej nazywany jako mlecz.
W ubiegłym rok była to Nasza pierwsza wiosna w górach.
Zaobserwowałam, że w sezonie wiosennym jest bardzo dużo mleczy.
Widok z domu na żółtą polanę jest piękny.
Zrobiłam fotografie i o nich zapomniałam.

Wiosna 2016




W tym roku postanowiłam dowiedzieć się więcej
na temat mniszka pospolitego.
Wcześniej otrzymałam miód właśnie z tego zioła,
a powszechnie mówi się, że to chwast na działkach itp.
Jak dla mnie miód był pyszny.
Dostałam recepturę od przyjaciela,
jakie proporcje są potrzebne aby wykonać ten miód.

Wiosna 2017


Pozbierałam z Wichrowego Wzgórza, 
świeże rozwinięte kwiaty do kosza.
I zaczęłam działać ... zrobiłam syrop
a miód zrobię w przyszłym roku.








Przy okazji znalazłam ciekawą myśl na temat wiosny.
Ja jestem w tej drugiej kategorii :)
Cytat z książki Beaty Pawlikowskiej
"Wszytko jest dobrze w moim świeci". 


Syrop z mniszka pospolitego ma właściwości lecznicze.
Nie będę o tym pisać, ponieważ na ten temat
jest bardzo dużo informacji na różnych blogach.
Poszukajcie informacji na temat syropu czy miodu,
jak samodzielnie wykonać w domu.
Warto poszukać i poczytać jakie ma właściwości oraz zastosowanie.


Z około dwóch litrów powstało 10 małych słoiczków syropu.
Korzystam z natury a tym bardziej,
że mam świetne miejsce w górach daleko od cywilizacji.
Pozdrawiam - Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz