wtorek, 20 czerwca 2017

Brzoza brodawkowata

Brzoza jest bardzo pięknym drzewem.
Nawet nie wiedziałam, że ma niezwykłe właściwości magiczne i lecznicze.
Intensywnie zaczęłam szukać informacji o tym drzewie.
Liście zbiera się młode do końca maja.








Wyczytałam w książce 
"Zioła jak zbierać, przetwarzać, stosować" Magdalena Gorzkowska,
że suszone liście brzozy stosuje się w chorobach nerek i układu moczowego,
idealnie coś dla mnie, gdzie od lat mam problemy z nerkami.
Stosuje się również :
 chorobach bakteryjnych, zapalnych,
połączonych ze skurczami oraz dolegliwościach reumatycznych.
Oczyszcza wątrobę, leczy trądzik oraz przyspiesza porost włosów.
Wszystkie informacje, można uzyskać w książce.


Od miesiąca liście wysuszone a spacer po lesie
relaksuje a również uczę się który krzew, 
drzewo można zastosować 
jako naturalne lekarstwo.

A lato zbliża się dużym krokami w Sudetach Środkowych.
Upał aż tak nie dokucza jeśli czuje się delikatny wiatr w górach.
A z upalnego spaceru cudownie wracać do starego domu,
gdzie nie trzeba klimatyzacji ponieważ mury są o grubości 60 cm.
A wieczorem można schłodzić nogi przy górskim strumyczku ...
coś pięknego :)


Pozdrawiam pozytywnie i do następnego - Ewa

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz